Ecolo-Groen legt een oplossing op tafel voor de eindhaltes van de bussen op de centrale lanen en verlengt de buslijnen tot aan de Ninoofsepoort. Er zijn momenteel 11 eindhaltes op de Centrale lanen, 9 daarvan aan de Brouckère en 2 zogezegd aan de Beurs (eigenlijk is dat eerder Fontainas). Het is perfect mogelijk om de eindhaltes uit het centrum te halen, zonder het aanbod te verminderen, beter, het aanbod zelfs te verhogen. Dat zal ook nodig zijn, aangezien we de autodruk naar omlaag willen en er voldoende alternatieven moeten voorhanden zijn. De ruimte die de eindhaltes innemen kunnen dan ook voor andere zaken gebruikt worden (meer plaats voor de voetgangers, een terras, laad-en-los-zone, etc.).
Om dit te realiseren stelt Ecolo-Groen twee oplossingen voor. Een eerste is de lijnen met 1,5 km te verlengen en een nieuwe eindhalte te creëren aan de Ninoofsepoort voor de lijnen 47, 48, 95, 29, 38 en 88. In de buurt van de Ninoofsepoort en de Bloemenhofwijk is er een minder goede bediening door het openbaar vervoer (zie bijlage 3). Het verhogen van de busfrequenties speelt hier op in. Een tweede oplossing is om twee lijnen samen te nemen. Zo verlengen we de lijnen 86 (Machtens) en 46 (Moortebeek) op de lijnen 66 (Péage) en 63 (Cimetière de Bxl) (zie bijlage 5 overzichtskader).